אם יש לך אתר אינטרנט תדמיתי, חנות וירטואלית או אפילו בלוג, אתה חייב להשקיע בתהליכי קידום, שיווק ופרסום דיגיטליים. במאמר זה אסקור מהו שיווק דיגיטלי ומהם האופציות העומדות לפניך בתחום זה.
מהו שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי הוא מונח כללי, אשר מאפיין מגוון רחב מאוד של פתרונות שיווקיים. מטרתן העיקרית של פעולות השיווק הדיגיטלי היא לחשוף בצורה טובה יותר את האתר, לגרום ליותר אנשים להיכנס אליו וכתוצאה מכך לגרום ליותר אנשים לקנות את המוצר או השירות שמוצג באתר.
פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים
כיום, ישנן שיטות שיווק רבות בעולם הדיגיטלי, הנה העיקריות שבהן:
- קידום אתרים אורגני – קידום אתרים אורגני (SEO) מתייחס לקידום האתר בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל. מקדם אתרים מקצועי יוכל לשפר את מיקום האתר, החנות או הבלוג שלך באמצעות כתיבת תוכן רלוונטי, אופטימיזציה לקוד האתר ובנייה שוטפת של קישורים נכנסים לאתר. כיום, פעולות שיווק מכוונות קידום אתרים (SEO) מספקות לבעלי עסקים את כמות הגולשים הגדולה, הממוקדת והממירה ביותר.
- קידום ממומן – קידום ממומן היא טכניקה נוספת אשר מאפשרת לפרסם בצורה פעילה, ממוקדת ומפולחת בגוגל או ברשתות החברתיות. קידום ממומן, דורש מבעל האתר להשקיע תקציב חודשי אשר יאפשר לו לקבל חשיפה וכניסות לאתר (כמות החשיפה והכניסות תלויה בצורה ישירה בתקציב שמושקע בקמפיין הפרסומי).
- רשתות חברתיות – בשנים האחרונות, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות הופכות לצינורות גולשים מפלצתיות. יצירה ותחזוקה של עמודים עסקיים או פרטיים יכולה להביא לך רצף גולשים קבוע לאתר או לעמודי הנחיתה שלו.
- קידום לוקאלי – עוד טרנד שצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות הוא הקידום הלוקאלי. קידום לוקאלי מאפשר לבעל האתר להופיע בתוך תוצאות החיפוש בגוגל כאשר מחפשים מונחים וביטויים מקומיים (למשל, מנעולן ברמת גן או אינסטלאטור בחיפה). קידום לוקאלי מאפשר לבעל העסק להציג את כל פרטי העסק, ביקורות, תמונות וכמובן הפניה לאתר האינטרנט שלו.
לסיכום, שיווק דיגיטלי הוא אוסף של טכניקות, שיטות ודרכים למשיכת גולשים או לקוחות חדשים לאתר, חנות או הבלוג שלך. ההמלצה שלי היא להיעזר בחברה לייעוץ שיווקי, קידום ופרסום באינטרנט שתוכל להקפיץ את האתר שלך למעלה ולהפוך אותך לסיפור הצלחה ברשת!