בעלי עסקים וחברות מחפשים כל הזמן את ערוץ השיווק הטוב ביותר עבורם. כזה שישלב בין מינימום השקעה ומקסימום תפוקה. זאת הסיבה שבעשור האחרון שיווק דיגיטלי הוא ערוץ השיווק המועדף על מרבית העסקים מקטנים ועד גדולים. לשיווק דיגיטלי יתרונות רבים על פני כל ערוץ שיווק אחר ובעלי העסקים מודעים לכך ומנצלים זאת לטובתם העסקית.
עבור רובנו שיווק דיגיטלי הוא די מובן מאליו כיום. לא כך היו הדבר בעבר, כאשר ערוצי שיווק אחרים עדיין היו נפוצים יותר וחיפשו דרכים יצירתיות להתמודד עם ערוץ השיווק החדש יחסית, זה שפרץ לחיינו במילניום הנוכחי ומאז רק הולך וגודל מדי שנה. גודל על פני כל הערוצים האחרים כמובן, ויש לכך סיבות טובות.
מה היתרונות של שיווק דיגיטלי לעסקים?
שיווק דיגיטלי מעניק לעסקים לא מעט יתרונות מובנים, ביניהם ניתן למנות:
- הקהל נמצא בדיגיטל – ראשית כל חשוב לציין שכולם נמצאים בדיגיטל. בין אם מדובר על מישהו שמחפש עסק או שירות בגוגל ובין אם מדובר על מי שחברים ברשתות חברתיות מובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב או טיקטוק. כולם בדיגיטל והוא חלק חשוב בחיינו עם בסיס יומיומי.
- אפשרות מיקוד – כולם בדיגיטל ולכן חשוב לסנן את הקהל הרלוונטי עבור העסק שלך ולא לפרסם "לכולם". זה כבר יתרון גדול על פני כמעט כל ערוץ שיווק אחר. מודעה בעיתון היא בתפוצה רחבה ובעיקר לקהל לא רלוונטי עבורכם, פרסום ברדיו או בטלוויזיה אותו הדבר. הקהל רחב ולא מדויק. כאשר אתם בוחרים לבצע שיווק בפייסבוק או אינסטגרם לדוגמא, אתם יכולים לסנן את הקהל הרלוונטי עבורכם ולפרסם רק עבורו. אפשיר לבחור רק אימהות לילדים קטנים מאזור השרון לפרסום גן ילדים מקומי או מאורסים טריים, בגיל 25 עד 35 תושבי רמלה לפרסום אולם חתונות ברמלה. הכל ממוקד בדיוק בקהל הרלוונטי.
- תקציב נמוך ונשלט – האפשרות שלכם למקד שיווק באינסטגרם או פייסבוק לקהל מצומצם יחסית, מאפשר גם לפרסם לאותו הקהל בתקציב נמוך יותר. הקהל הרמלאי עליו דיברנו לאולם החתונות יכול להיחשף לפרסום שלכם במאות שקלים בלבד בחודש פרסום. לא צריכים לפרסם באלפי שקלים על גבי שלט חוצות מקומי או במקומון מודפס שספק מי מעיין בו. התקציב שלכם מצומצם ומגיע בדיוק לקהל שמעניין אותכם. כמו כן תמיד תוכלו בזמן אמת להעלות את התקציב או לעצור את הפרסום. תוכלו לעשות אותו דבר עם מודעה בעיתון או בחלוקת פליירים שהודפסו?
- מערכות ניהול מתקדמות – לכל ערוץ שיווק בדיגיטל יש היום מערכות ניטור ובקרה של כל פרסום שתעשו. גוגל, אינסטגרם או טיקטוק, כולם מציעים לכם אפשרות של צפייה בנתוני זמן אמת בפרסום שלכם ולהחליט מה עובד לכם ומה לא, מה צריכים לשנות ומה לעצור וכן הלאה. המידע הזה כמעט ובלתי אפשרי במדיות אחרות. איך תדעו כמה קראו את המקומון ומי מהם בכלל היה רלוונטי עבורכם כקהל לקוחות בעתיד?!
לסיכום, בעלי עסקים לא סתם בוחרים לעבור לשווק את עצמם בדיגיטל – מדובר על מהלך מושכל של הבנת כל היתרונות שגלומים באפשרות של שיווק דיגיטלי לעסקים כיום.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק ברשתות החברתיות.